29 december 2015

Inclusion in practice: a matter of school culture



När jag i slutet av året summerar gläds jag  åt att vår artikel, Inclusion in practice: a matter of school culture, rönt så stor uppmärksamhet. Den utsågs till European Journal of Special Needs Educations mest lästa artikel  2014 och kom därmed att ingå i Volume, Class of 2015.

Den 17 februari fick vi ett mail från Routledge Education Journals:
”Congratulations, your article, 'Inclusion in practice: a matter of school culture' published in European Journal of Special Needs Education, was the journal's Most Read article throughout  2014.
 We have taken the Most Read article throughout 2014 from all of our education journals to establish a collection called the 'Class of 2015'. 
I december 2015 har artikeln drygt 7200 views och ligger på andra plats på tidskriftens topp 20 lista för mest nedladdade artiklar sedan augusti 2011.

Tjernberg, C., & Heimdahl Mattson, E. (2014) Inclusion in practice: a matter of school culture. European Journal of Special Needs Education, 29, 2, 247-256.

Tillgänglig på: www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2014.891336.