Under rubriken Forskningsutblick publicerar Specialpedagogiska Skolmyndigheten (SPSM) kontinuerligt presentationer av intressanta artiklar som är publicerade i vetenskapliga tidskrifter. Detta är ett sätt att uppmärksamma intressant forskning inom området specialpedagogik och göra den lättillgänglig.
Denna vecka publiceras en kort beskrivning av vår artikel Teachers´ Perspectives on Supportive and Inclusive Practices: A Study of Four Schools with Diverse Literacy Practices. Artikeln är publicerad i tidskriften Nordic Journal of Literacy Research (2023).
Länk till Forskningsutblicken: https://www.spsm.se/kompetensutveckling/forskning/aktuellt-om-forskning/nyheter/forskningsutblick-larares-perspektiv-pa-stodjande-och-inkluderande-skriftsprakspraktiker/
Länk till artikeln: Tjernberg, C., & Forsling, K. (2023). Teachers’ Perspectives on Supportive and Inclusive Practices: A Study of Four Schools with Diverse Literacy Practices. Nordic Journal of Literacy Research, 9(2).
https://doi.org/10.23865/njlr.v9.3610
Denna vecka publiceras en kort beskrivning av vår artikel Teachers´ Perspectives on Supportive and Inclusive Practices: A Study of Four Schools with Diverse Literacy Practices. Artikeln är publicerad i tidskriften Nordic Journal of Literacy Research (2023).
Länk till Forskningsutblicken: https://www.spsm.se/kompetensutveckling/forskning/aktuellt-om-forskning/nyheter/forskningsutblick-larares-perspektiv-pa-stodjande-och-inkluderande-skriftsprakspraktiker/
Länk till artikeln: Tjernberg, C., & Forsling, K. (2023). Teachers’ Perspectives on Supportive and Inclusive Practices: A Study of Four Schools with Diverse Literacy Practices. Nordic Journal of Literacy Research, 9(2).
https://doi.org/10.23865/njlr.v9.3610
“Inclusive practices are those that help to overcome barriers to participation and learning”
(Howes, Booth, Dyson & Frankham 2005)